Jasna Jasna Žmak

Tepih na ražnju

AUTORSKI TIM

Redatelj: Hrvoje Korbar
Scenografija: Liberta Mišan
Kostimografija: Desanka Janković
Glazba: Carlos Anders Fagin
Oblikovanje svjetla: Saša Fistrić
Scenski pokret, koreografija: Andrea Gotovina
Ilustracija vizuala: Maja Celija

 

IZVOĐAČI

Laura Čerina
Ema Šunde
Lidija Penić-Grgaš
Josip Ledina
Igor Jurinić
Ivan Raffaelli
Luka Mihovilović

Tepih na ražnju drugi je dramski tekst za djecu dramaturginje i spisateljice Jasne Jasne Žmak koji već svojim naslovom najavljuje vlastitu temu – neobičnost jezika odnosno jezičnu neobičnost. Šumske životinje, junaci ovog teksta, susreću se s malim rakunom koji je izgubio dar „normalnog govora“. No, on nije jedini – u šumi ima
još životinja koje su počele govoriti drugačije. Radi li se o nekoj zaraznoj bolesti? Ili najezdi stranih neprijatelja? Životinje se upuštaju u detektivsku avanturu u kojoj pokušavaju pronaći razloge te jezične zbrke. Njihovo putovanje pretvara se u pravu malu školu života u kojoj naše životinje, s jedne strane, otkrivaju važnost pismenosti i čari govorenja stranih jezika, spoznaju važnost znanosti, ali i mogućnost njene zlouporabe, ali prije svega nauče važnost prijateljstva i kolektivnog djelovanja nasuprot individualizma koji je tako agresivno prisutan u suvremenom svijetu.
Ovaj tekst, namijenjen predškolskom i osnovnoškolskom uzrastu, operira na dvije osnovne ravni – s jedne strane djeci demonstrira ogromnu ulogu koju jezik ima u oblikovanju svijeta, a s druge ih uči o vrijednosti i važnosti različitosti. Jezik nije samo njegova tema – da bi stvorila „strane“, „druge“ i „nerazumljive“ jezike, autorica koristi različite poznate i manje poznate jezične igre i kalambure i tako stvara osebujnu i ludističku jezičnu partituru, čime nas podsjeća da su književnost i kazalište za djecu itekako ozbiljan posao.

 

Tekst je 2018. godine nagrađen drugom nagradom na natječaju Mali Marulić. Kako je u obrazloženju nagrade opisao žiri (Ivan Plazibat, Olja Lozica i Belmondo Miliša): “Autorica se u ovom tekstu kazališnim izrazom i tematikom nastavlja na prošlogodišnji prvonagrađeni tekst. Ako je Pisma na kraju šume dramski tekst koji problematizira moć i zlouporabu pisma, ovogodišnji Tepih na ražnju radi istu stvar na razini govora i govorne komunikacije. Priča o šumskim životinjama koje zbog sitnih promjena u govoru gube sposobnost međusobnog
sporazumijevanja gradi sliku šumskog svijeta u kojem zdrav razum i ljudskost šumskih životinja, koliko god to apsurdno zvučalo, vode neprestano borbu s proizvođačima društvenih nepravdi koje prihvaćamo kao neupitne. I na kraju u tom životinjskom svijetu zdrav razum i ljudskost pobjeđuju. A kod ljudi?

6.12.

PET / VEN

18:00 sati

Trajanje: 65 min

Program INK / Programma INK

 

KUPI ULAZNICU

Broj izvedbi predstave

PREMIJERA:

6. prosinca 2024. u 18 sati INK

 

MATINEJA:
7. prosinca 2024. u 11 sati INK

 

REPRIZE:

6. prosinca 2024. u 9 sati INK
6. prosinca 2024. u 11 sati INK
9. prosinca 2024. u 11 sati INK
10. prosinca 2024. u 9 sati INK
10. prosinca 2024. u 11 sati INK
11. prosinca 2024. u 9 sati INK
11. prosinca 2024. u 11 sati INK
11. prosinca 2024. u 18 sati INK
12. prosinca 2024. u 9 sati INK
12. prosinca 2024. u 11 sati INK