Matija Ferlin

Sad Sam Matthäus

AUTORSKI TIM

Režija, koreografija: Matija FERLIN

 

Dramaturgija: Goran FERČEC

 

Tekst: Goran FERČEC, Matija FERLIN

 

Glazba: Johann Sebastian Bach Matthäus Passion, BWV 244; snimku izvodi Philippe Herreweghe / Collegium Vocale Gent pod licencom Harmonia Mundi / [PIAS]

 

Scenografija: Mauricio FERLIN

 

Dizajn zvuka: Luka PRINČIĆ

 

Dizajn svjetla i tehničko vodstvo: Saša FISTRIĆ

 

Kostimografija: Matija FERLIN

 

Asistentica režije: Rajna RACZ

 

Produkcija: Maja DELAK

 

Asistentica produkcije: Sabrina ŽELEZNIK

 

Izvršna produkcija: Silvija STIPANOV

 

Vizualni materijali : Tina IVEZIĆ, Christophe CHEMIN, Ana BULJAN

 

Prijevodi: Danijela BILIĆ ROJNIĆ, Ana UGLEŠIĆ, Katja KOSI, Maša DABIĆ

 

Prijevodi libreta Muke po Mateju J.S.Bacha: engleski i francuski prijevod ustupila je Harmonia Mundi; hrvatski prijevod: tekstovi Evanđelja preuzeti su iz: Red čitanja A, Nedjeljna čitanja (izdanje Kršćanska sadašnjost, Zagreb, 1971), a sve druge tekstove s njemačkog je preveo Alojzije Domislović, svećenik kanonik dekan i lektor Zbornoga Kaptola Čazmansko-Varaždinskoga (Varaždin, 1989.); slovenski prijevod ustupio je arhiv Slovenske filharmonije

 

 

 

IGRA

Matija FERLIN

O PREDSTAVI

Nakon niza uspješnih projekata pod nazivom Sad Sam nastalih u suradnji s dramaturgom Goranom Ferčecom, Matija Ferlin nastavlja scensko istraživanje odnosa koreografije, teksta, narativa i performansa, ovog puta dekonstruirajući monumentalni oratorij Johanna Sebastiana Bacha Muka po Mateju.

 

Dugogodišnja ideja da se Bachova Muka po Mateju scenski uprizori kao izvedba za jednog izvođača i glazbeno djelo čini se potentnom u svojoj hibridnosti inscenacije koja uspostavlja dijalog između glazbe i performativnog, plesa i kazališta, kanonskog i osobnog.

 

Dobro poznata narativna struktura pasije samo je početni impuls predstave u kojoj se Ferlin i Ferčec bave položajem izvođačkog subjekta i tijela koje više ne može obavljati sve aktivnosti kao nekada, postajući tijelom muke ili pasije. Što tijelo čini kad nije u stanju izvršiti sve zadatke koje je postavilo pred sebe? Gdje je točka u kojoj ograničenje postaje mogućnost? Što se događa ako je ideja izvedbe veća od mogućnosti tijela?

 

Kroz osobne narative i metafizička razmatranja koja su pratila teško pojmljive i mučne gubitke u Ferlinovoj obitelji, predstava produbljuje teme smrti, patnje, iskušenja, tjelesnosti, odnosa pojedinca i društva, izdaje i oprosta. Širokim simboličkim korpusom koje ovi narativi uspostavljaju briše se granica između vjerojatnog i nemogućeg, racionalnog i intuitivnog, izmišljenog i stvarnog. Oni su bijeg od banalnosti smrti i ograničenosti života, mali uvidi u onostrano; male pasije i iskušenja običnih ljudi. Pojedinačne narativne linije povezane su ne samo motivom smrti, već i metafizičkim trenutkom u priči koji proizlazi iz želje da se pasija, iskušenje, pa čak i smrt vidi s nekog cjelovitijeg stajališta, a ne samo kroz prizmu egzistencijalnog materijalističkog straha od neizbježnog.

 

Koreografsko tijelo predstave uspostavlja se čitajući glazbenu i narativnu strukturu Bachove pasije, a istodobno i kao neovisni element, koji svojom scenskom logikom objedinjuje sve vanjske elemente u kanonskom evanđeoskom tekstu, bez intervencije u Bachovu strukturu, ostavljajući je u njenoj cjelovitosti.

 

Izvedbeni prostor jedan je od važnijih elemenata u scenskoj inscenaciji projekta. Prostoru, se ne pristupa isključivo kao prostoru izvedbe već kao nekoj vrsti ‘muzeja’, mjesta koje čuva određenu vrstu građe koja svojom prisutnošću ‘izvodi’ i istovremeno održava izvedbu. To je prostor prepun artefakata različite prirode; muzej predmeta, muzej narativa, muzej pokreta, muzej glasa, muzej koreografije, muzej citata iz prethodnih radova iz Sad Sam serije koje su na neki način povezane s idejama patnje, iskušenja, oprosta.

 

Snimka Bachovog monumentalnog djela traje oko 150 minuta što autorima daje priliku dovesti u odnos koncepte trajanja i patnje, trajanje kao povezujuće zajedništvo u trpnji u Sad Sam Matthäusu. Trajanje tako postaje jedan od osnovnih elemenata predstave i jednako je važno kao ples, jezik, glazba i prostor, te predstavlja izazov kako Ferlinu kao izvođaču, tako i gledateljima koji svjedoče izvedbi.

 

MATIJA FERLIN

rođen 1982. u Puli, Matija Ferlin nagrađivani je koreograf, redatelj i izvođač. Završio je Školu za razvoj novog plesa (School for New Dance Development) u Amsterdamu, a kasnije živio i radio u Berlinu i Torontu. Nakon povratka u Pulu, posvećuje se istraživanju i reartikulaciji različitih koncepata izvedbene umjetnosti.

 

Stvara solo te grupne predstave u kojima surađuje s plesačima i glumcima.

 

Autor je niza uspješnih predstava poput Sad Sam Lucky, Sad Sam Almost 6, Nastup, Mi smo kraljevi a ne ljudi, Staging a Play: Antigone, Staging a Play: A Glass Menagerie, Staging a Play: Tartuffe s kojima je ostvario niz zapaženih međunarodnih gostovanja i nagrada.

 

Nastupao je na festivalima u Europi i Americi, kao što su ImPulsTanz u Beču, Spider Festival u Lyonu, Young Lions i Gibanica u Ljubljani, X-YU festival u New Yorku, Rhubarb Festival u Torontu, Contemporary Dance Festival u Bogoti, Kunstenfestivaldesartes u Brussellsu, Festival TransAmériques u Montrealu, Actoral u Marseilleu, Bitef u Beogradu, Mess u Sarajevu, Infant u Novom Sadu.

 

Surađivao je s brojnim koreografima, redateljima, vizualnim umjetnicima, glazbenicima i dramaturzima među kojima su i Mateja Koležnik, Ivica Buljan, Maja Delak, Goran Ferčec, Christophe Chemin, Ame Henderson, Sasha Waltz, Mauricio Ferlin, Jasna Žmak, Alen i Nenad Sinkauz i mnogi drugi.

 

www.matijaferlin.com

Nagrade i priznanja

  1. Nagrada hrvatskog glumišta za najbolju plesnu predstavu u cjelini i nagrada Matiji Ferlinu za najbolju mušku ulogu.
  2. Nagrada društva kazališnih kritičara i teatrologa Slovenije za najbolju predstavu u sezoni.

Broj izvedbi predstave

09.06.2021, PRETPREMIJERA INK, PULA HR

 

23.06.2021, PREMIJERA Centre National de la Danse, Paris, FR

 

24.06.2021, Centre National de la Danse, Paris, FR
29.06.2021, Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana, SI
30.06.2021, Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana, SI
09.07.2021, Jugendstiltheater am Steinhof, Dunaj, AT
10.07.2021, Jugendstiltheater am Steinhof, Dunaj, AT
11.07.2021, Jugendstiltheater am Steinhof, Dunaj, AT
24.08.2021, Mladi levi, SMEEL, Ljubljana, SI
04.11.2021, ZKM, Zagreb, HR
05.11.2021, ZKM, Zagreb, HR
20.04.2022, Festival DDD, Campo Alegre, Porto, PT
21.04.2022, Festival DDD, Campo Alegre, Porto, PT
18.09.2022, INK, Pula, HR
19.09.2022. INK, PULA HR
8.11.2022. SAD SAM MANIFESTATION, Cankarijev dom, Ljubljana