Eugene O'Neill

DUGO PUTOVANJE U NOĆ

AUTORSKI TIM

Režija: Ivica Buljan
Adaptacija teksta, dramaturgija: Vid Adam Hribar
Kostimografija: Ana Savić Gecan
Scenografija: Aleksandar Denić
Glazba: Mitja Vrhovnik
Dizajn svjetla: Elvis Butković
Asistent režije: Gabrijel Lazić

 

Scenografija izrađena u radionicama HNK Ivana pl. Zajca Rijeka

Partner za izvedbe u Sloveniji Mini Teater

 

Zahvale: HDDU i Sceni Ribnjak na ustupljenom prostoru za pokuse.

 

 

IZVOĐAČI

otac James – Marko Mandić
majka Mary – Alma Prica
sin Jamie – Rok Juričić
sin Edmund – Luka Grbić

U mjesecu lipnju, Istarsko narodno kazalište, pod redateljskim vodstvom iskusnog Ivice Buljana, predstavlja ključno djelo “Dugo putovanje u noć” autora Eugenea O’Neilla. Ova produkcija zauzima središnje mjesto u kazališnoj sezoni posvećenoj mladosti, pružajući duboko emotivno iskustvo koje istražuje obiteljske odnose, izazove mladosti te povezanost između istine i ljubavi. Radnja priče prati obitelj Tyrone kroz jedan dan, otkrivajući dinamiku između članova obitelji i njihove unutarnje borbe s demonima prošlosti. Ova drama iscrtava portret četvero ljudi suočenih s teško podnošljivim istinama, istovremeno otkrivajući duboku povezanost između njih. Eugene O’Neill je ovu dramu zamislio kao iskreno svjedočanstvo o vlastitoj mladosti obasjanoj majčinom ovisnošću i očevim alkoholizmom. Ova emotivna odiseja, koju je autor namjerno čuvao do svoje smrti, sada oživljava na pozornici, istražujući teme poput ovisnosti, samoobmane i neostvarenih snova.

U različitim kazalištima, u razna vremena i s različitim motivacijama, režirao sam američke drame Mačka na vrućem limenom krovu Tennesseeja Williamsa, Tko se boji Virginije Woolf Edwarda Albeea i Anđeli u Americi Tonyja Kushnera. Sve tri u Ljubljani. Nekoliko puta pripremao sam se postaviti O’Neillevu dramu Elektri pristaje crnina, ali nije se ostvarilo. Vremenski na početku ovog niza autora, O’Neill je zauzimao posebno mjesto u mojem redateljskom imaginariju zbog avangardnih postupaka, srodnih onima u europskim ekspresionističkim dramama. U Krležinim dramama uočavao sam brojne slične stilske postupke. Od upotrebe svjetlosnih efekata, simbolike boje i glazbe, do zanimanja za podsvijest. Psihoanalitički aspekt u prikazivanju tipičnih modernističkih antijunaka i pasivnih marginalaca, naime, čini ga bliskim i današnjim autorima, od Houellebecqa do Johana Harstada. — Ivica Buljan

Broj izvedbi predstave

PREMIJERA:

14. lipnja 2024. u 20 sati

 

REPRIZA:

15. lipnja 2024. u 20 sati
17. lipnja 2024. u 20 sati
28. kolovoz 2024. u 20 sati Ljubljana, Slovenija
29. kolovoz 2024. u 20 sati Ljubljana, Slovenija
30. kolovoz 2024. u 20 sati Ljubljana, Slovenija