"KRETANJE" BITEF TEATRA U PULI

17. svibnja 2022. –

 

 

KRETANJE U PULI

 

KRETANJE  je imerzivna predstava koja kroz pet monologa ispovjednog karaktera, a zahvaljujući ukidanju granice između publike i izvođača, otvara prostor za ispitivanje stupnja sudjelovanja u nečijem tuđem prostoru patnje. Primarni osjećaj kojim se vodila redateljica predstave Jovana Tomić bio je ne imanje vremena kako bismo bilo što preboljeli. „Sjetila sam se sebe kako planiram kada ću moći  procesuirati neki bolni događaj, pa sam izračunala da ću za mjesec ili dva, kada prođu sve obaveze, imati vremena biti  tužna. Patnja je postala neadekvatan, nepoželjan osjećaj, jer smo odmah okarakterizirani kao slabi, nekorisni i samim tim suvišni u kapitalističkom ustrojstvu brze zamjene “pokvarene” robe. U tom smislu, Kretanje je otvorilo prostor za razmjenu, ravnopravno kreiranje dinamike između gledaoca i izvođača, pričanje priča, slušanje, katarzu i proživljavanje, što nam je mahom oduzeto.“

 

Aleksandar Đinđić

 

Tim koji sudjeluje u izvedbi broji najmanje 15 ljudi, tijekom predstave dio zgrade kazališta koji inače nije performativni prostor postaje scena, publika je podijeljena u pet grupa po petnaestero,  pa se različitim rutama kreću kroz kazalište, kako bi svi sve vidjeli. To znači da glumci, za pet grupa gledaoca, u strogo definiranom vremenskom trajanju, pet puta za redom izvode svoju scenu. Taj specifičan glumački zadatak po sebi je zahtjevan, kompleksan, iscrpljujući, a tu je zatim i prisustvo publike koja neminovno diktira atmosferu izvedbe. Svako izvođenje je drugačije, nepredvidljivo.

 

Ana Mandić

 

„Željeli smo neinvazivan pristup, mogućnost različitih stepena uključenosti publike, kao i dozvoljenu poziciju promatrača, ukoliko se neko ne osjeća spremno za interakciju, a sve sa ciljem empatije kao nekog primarnog ishoda. U tome smo uspeli, nevjerojatno su dragocjene i dirljive reakcije gledaoca tijekom i nakon izvedbe; nerijetko se događa da publika osjeća potrebu da nakon predstave razmjeni utiske i emocije sa glumcima, zaista se dogodi neka magija, katarza.“

Imerzivno kazalište, naravno, nije nikakva nova forma, niti je KRETANJE jedina predstava ovakvog karaktera u našim kazalištima. Uzbudljivo je promatrati kako neka tema može stvoriti neočekivano subverzivni odjek u određenoj sredini. Lokalni kontekst sam iznjedri tabu temu koja pokrene pitanja, pa čak i revolt.

 

JOVANA TOMIĆ

 

Jovana Tomić je perspektivna redateljica mlađe generacije iza koje su već sada deseci zapaženih i nagrađivanih profesionalnih kazališnih predstava. Nakon trijumfa na 65. Sterijinom pozorju gdje je nagrađena u šest kategorija, Udruženje dramskih umjetnika Srbije (UDUS) dodijelilo joj je Nagradu “Bojan Stupica” za režiju predstave „KRETANJE“ Dimitrija Kokanova.

Nagrada „Bojan Stupica“ najznačajnije je priznanje Udruženja dramskih umjetnika Srbije za kazališnu režiju, a osvojila ju je jednoglasnom odlukom, u konkurenciji deset redateljskih ostvarenja.

 

 

 

Predstava je osvojila sljedeća priznanja na

65. Sterijinom pozorju u Novom Sadu 2020. godine:

 

Sterijina nagrada za tekst suvremen drame – DIMITRIJE KOKANOV

Sterijina nagrada za glumačko ostvarenje – JELENA ILIĆ

Sterijina nagrada za glumačko ostvarenje – ALEKSANDAR ĐINĐIĆ

Sterijina nagrada za kostimgrafsko ostvarenje – SELENA ORB

Sterijina nagrada iz fonda „Dara Darinka Čalenić“ za najboljeg mladog glumca – PAVLE MENSUR

Nagrada okruglog stola kritike na 65. Sterijinom pozorju. – JEDNOGLASNO

 

KRETANJE

19.05.2022. u 20 sati

TEKST: Dimitrije KOKANOV

REDATELJICA: Jovana TOMIĆ

IGRAJU: Ana MANDIĆ, Jelena ILIĆ, Marta BJELICA, Aleksandar ĐINĐIĆ i Aleksandar PETKOVIĆ

  • 19. travanj 2024.

    Marijana Peršić dobitnica nagrade za najbolji dramski i pedagoški rad

    Pročitaj Više
  • 11. travanj 2024.

    “Pravi izbor?” Dramskog i plesnog studija INK otvara 26. ASSITEJ na otoku Hvaru

    Pročitaj Više