Na Facebooku

Možete nas pronaći i na Facebooku. Kliknite OVDJE

You can find us on Facebook. Click HERE

PULSKI FORUM 2014.

25. - 30. lipnja, Pula, Hrvatska


RADIONICE

Radionica 0 (predfestivalska radionica)

UVOD U KAZALIŠTE POTLAČENOG

23.06. - 24.06.

Popodne


Radionica 1


Stepping Stones predstavlja

ISTRAŽIVANJE NA TEMU: POTEŠKOĆA, SNOVI I TEŽNJE

Opsežan uvid u metode Kazališta potlačenog u radu s djecom i mladima s poteškoćama u učenju

Voditelji: Michael Appleyard i Liz Fitzgerald-Taylor (Stepping Stones, Ujedinjeno Kraljevstvo)

25.06. - 27.06.

Ujutro


U trodnevnom programu istražit ćemo kako se Kazalište potlačenog (KP) koristi da bi se promijenio život mladima s poteškoćama u učenju. Navest ćemo primjere iz iskustva praktičara o tome kako se ono koristi da bi se istražilo kako subjekt sagledava vlastite poteškoće te kako se KP odražava na zajednicu s poteškoćama i njene članove. U programu ćemo raspraviti namjenu KP u školskom kontekstu. Velik poticaj kod vođenja društveno-učeničke sesije za osobe s poteškoćama u učenju je smanjenje stresa. Završna sesija pozabavit će se pitanjem koliko su tehnike "Policajca u glavi" uspješne u smanjenju osjećaja tjeskobe, pogotovo kod mladih koji pate od autizma ili Aspergerovog sindroma.


Radionica 2


KRAJ FORUMA JE TEK POČETAK

Voditelj: Gavin Crichton (Active Inquiry, Edinburgh, Ujedinjeno Kraljevstvo)

25.06. - 27.06.

Popodne


"Kraj foruma je tek početak"

Augusto Boal je izrekao ove potencijalno transformativne riječi na jednoj od mojih prvih radionica KP prije desetak godina. Te su mi se riječi urezale u pamćenje kao daljnja motivacija u radu, ali i zabrinule me što trošim previše energije na kazališni rad, a premalo na aktivizam van kazališnog prostora. Jasno da se uvijek nadam da će sudionici u kazališnom radu nastaviti s promjenama van scene, no gdje mi KP praktičari trebamo više poraditi da bismo aktivizam otpočetka utkali u naš rad i projekte? Time se vraćamo na osnovno pitanje: kakav odnos želimo sa zajednicama u kojima djelujemo?

Na radionici ćemo praktično istražiti pitanja aktivizma i djelovanja kao KP praktičari, a podijelit ću i svoja osobna iskustva o našem radu u Škotskoj i primjere kako mi na ta pitanja nastojimo odgovoriti.


Radionica 3


ESTETIKA POTLAČENOG: RIJEČ

Voditelj: Christoph Leucht (Kuringa, Berlin, Njemačka)

28.06. - 30.06.

Ujutro

Estetika potlačenog je teorijski i praktički temelj Kazališta potlačenog. Radi se o skupu kreativnih djelatnosti namijenjenih rušenju represivnog sustava i pripadajućih strategija utjecanja i uvjeravanja potlačenih da su nesposobni stvarati, sudjelovati i odlučivati. Estetika potlačenog je sredstvo borbe protiv estetske okupacije mozga, protiv dominacije ideja i utisaka i autoritarnog nalaganja predodređenih koncepata lijepog, ispravnog i poželjnog. Estetika potlačenog je vježbanje slobode koje se protivi pasivnom konzumerizmu i potiče kreativnu i kritičnu proizvodnju kulture i znanja.

Radionica namjerava poticati članove skupine na razvijanje vlastite estetske percepcije kako bismo snagu ispričanih priča i dramaturgije utkane u sam život prikazali plastično i politički te bismo se u njima pronašli i identificirali.

Estetika potlačenog nije dekorativna estetika, već umjetnost izražavanja s ciljem estetske komunikacije o tome kako skupina opaža vlastitu stvarnost.

RIJEČ 

Premda riječi nisu jedino sredstvo kojim se može ispričati priča – štoviše, mogu se po potrebi i izbjeći u cilju univerzalnije komunikacije – Riječ ostaje neophodno sredstvo. Praktičari i članovi popularnih skupina Kazališta potlačenog trebaju ovladati Riječju kao jednom od najsnažnijih sredstava estetike tlačenja. U ovom modulu radionice ćemo razvijati tehnike Estetike potlačenog u cilju prisvajanja pisane riječi da bismo lakše gradili dramske tekstove, no radit ćemo i na Novinskom kazalištu, koje će nam poslužiti za daljnju političku raspravu o pitanjima koja kazališne predstave nameću.


Radionica 4

STVARATI NA RAZMEĐI BRECHTA I BOALA

Voditelj: Uri Noy-Meir (TheAlbero, Italija)

28.06. - 30.06.

Popodne


Što imaju zajedničkog Kazalište slika i brechtovski gestus, džokerski sustav i "didaktički komadi", Forum kazalište i dijalektičko (epsko) kazalište? I na koje sve načine nastoje nadahnuti za društvene promjene te preobrazbu individue i zajednice? Radionica se temelji na estetskom nasljeđu Bertolta Brechta i Augusta Boala te predlaže nove načine kako ih primijeniti, kombinirati, adaptirati i proširiti. Sudionici će se služiti Boalovim kazališnim igrama, vježbama i tehnikama kao i Brechtovim probnim i redateljskim tehnikama u kreaciji autorskih scena koje će potom prezentirati na Festivalu.

Cilj je festivala Pulski Forum popularizirati i razviti metode Kazališta potlačenog u široj regiji. Zbog toga smo odlučili rezervirati deset (10) mjesta na svakoj radionici za državljane Slovenije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore, Kosova i Makedonije. Iznos kotizacija za ta mjesta je sljedeći:

Jedna radionica: 300 kn
Sve radionice: 1000 kn
Ova ponuda vrijedi do 1. lipnja 2014.

ZA SVE OSTALE
cijene su sljedeće:
Jedna radionica: 600 kn
Sve radionice: 2300 kn
Ako polaznik prijavi svoje sudjelovanje do 1. lipnja cijene su sljedeće:
Jedna radionica: 530 kn
Sve radionice: 2200 kn

Molimo da se prijavite OVDJE

VEČERNJE PREDSTAVE

SNOVI OD PAPIRA (SONHOS DE PAPEL)

DRK – Grupo de Teatro Fórum Cova da Moura (Lisabon, Portugal)

25.06.2014.

21h

 

Ricardo je sanjar koji je zapnuo u svijetu u kojem mu papir ne pruža priliku da sniva “velike snove”, već se mora zadovoljiti onim što mu 

papiri nalažu da bude. Može li on izazvati svoju zajednicu i biti nešto drugo osim broja,

artikla, uloge? Može li ostvariti svoj san čak i bez “odgovarajućeg papira”? Dozvoljava li današnja raznolika

Europa zaista svima da sanjaju?

Predstava "Snovi od papira" istražuje izazove i prilike koje se tiču migracija i različitosti,

pogotovo u domeni ljudskih prava.

Produkcija: DRK – GTO LX

Glume: Reginaldo Spinola; Elisa Mascarenhas, Isa Delgado; Fábia Correia; Willion Brandão; Sofia

Furtado.

Curinga/džoker: Anabela Rodrigues

 

 

VUELTA Y VUELTA – dokumentarac (u suradnji s Kinom Valli)

Režija: Daniela Bichl i Markus Toth

26.06.2014.

Cijena karte 10 kn

 

Nakon vojnog puča i za vrijeme diktature, više od milijun Čileanaca moralo je napustiti svoju zemlju. Mnogi od njih danas žive u zemljama koje su ih primile kao izbjeglice i gdje su započeli novi život, a drugi su se pak vratili u Čile nakon što su mnogo godina proveli u progonstvu. 11. rujna 1973. svima se njima promijenio život. Dokumentarac ne pripovijeda o tom datumu, već prikazuje razne ljude koji su živjeli ili još žive u egzilu, i pripovijedaju nam o svom iskustvu onda i danas.

Kakav je život van Čilea? Koji su bili njihovi prvi osjećaji i kako im se život od tada posložio? Osjećaju li da pripadaju novom društvu u kojem danas žive, ili su još uvijek dio čileanskog društva? Što znači živjeti daleko od svog doma, i što Čile znači njihovom identitetu?

Od povratka demokracije 1990. godine čileanski "egzil" navodno više ne postoji, tako da se Čileance koji žive van Čilea od tog datuma jednostavno smatra Čileancima koji žive u inozemstvu. Mi u dokumentarcu međutim i dalje koristimo taj termin i to iz razloga što su prikazane osobe napustile Čile u specifičnom razdoblju vojne diktature, a i zato što mislimo da ta riječ ima, osim političkog, i simboličko značenje.

“Vuelta y Vuelta” je dokumentarac o desetero osoba koje su napustile Čile tijekom vojne diktature te koje nam pripovijedaju o vlastitom iskustvu, životu u izgnanstvu, povratku, posjetama Čileu, Čileu kojeg su napustili i Čileu kakav je danas, planovima za budućnost i mnogočemu drugom. Dokumentarac je doprinos čileanskom povijesnom pamćenju kroz osobne priče desetorice egzilanata i njihovo vlastito viđenje povijesnih događaja koji su ih obilježili. 

 

 

SUĐENJE (IL PROCESSO)

TheAlbero (Rim, Italija)

27.06.2014.

21h

 

Interaktivni performans inspiriran Bertoltom Brechtom i Augustom Boalom.

Što zapravo znači zauzeti se za svoje ideale i koliko si možemo – trebamo – dozvoliti riskirati za njih?

Kako da "dobra i pravedna duša" opstane u nepravednom svijetu?

Kojim se pravilima trebamo povinovati, vlastitima ili onima drugih?

Ta i druga pitanja su poput neriješenih zagonetki koje odjekuju u Brechtovim komadima "Život Galilejev", "Dobri čovjek iz Sečuana" i "Kavkaski krug kredom". Brechtova pitanja već godinama navode na razmišljanje čitatelje, glumce, redatelje i publiku, a nesumnjivo i brazilskog redatelja i dramskog pisca Augusta Boala dok je razvijao vid kazališta kojim je namjeravao pasivne gledatelje željne pravde energetski preobraziti u aktivni kolektiv gledatelja-glumaca koji raspravljaju i rješavaju probleme koji im se nameću.

Suđenje je autorski tekst inspiriran trima komadima Bertolta Brechta kao i osobnim iskustvima članova kazališne skupine te drugim istinitim događajima. Estetika dramskog teksta i izvedbenog jezika crpe inspiraciju iz Boalovog Kazališta potlačenog i džokerskog sustava te Brechtovog epskog, odnosno dijalektičkog kazališta.

Predstava omogućuje publici da se aktivno angažira u dijalogu o pravdi jučer, danas i sutra. Postavljanjem pitanja dok glume, gledatelji postaju gledatelji-glumci te se likovi tako dinamiziraju i otkrivaju “skrivene slojeve” kojima grade kazališni dijalog.

Dramski tekst je nastao kreativnom suradnjom članova skupine, koji su njegovi kolektivni autori i vlasnici. Skupina je u sastavu: Giusi Ciccò, Gina Fabrizi, Uri Noy Meir (facilitator i redatelj), Ilaria Olimpico, Cristiano Pinto.

 

 

TKO JE NAJBOLJI?

Kuringa Berlin (Berlin, Njemačka)

28.6.2014.

21h

 

 

BEZ IZLAZA NA OTVORENOM MORU

Theatre for Change (Erevan, Armenija)

29.06.2014.

21h

 

Predstava pripovijeda priču o dva mladića, Armencu i Turčinu, koji se sretnu na čamcu nasred pučine nakon brodoloma. Kao predstavnici vlastite zemlje gaje uzajamne predrasude, no zajednički jezik im je neophodan kako bi našli način da prežive. Trudeći se da pronađu rješenje, ne prestaju se svađati oko ispravnog pravca kojim će doploviti do obale. Nemogućnost kompromisa će ih najprije navesti da čamac simboličnom granicom podijele na dvije zone, no to neće promijeniti situaciju sve dok se, izmučeni neprestanom svađom, ne sporazume da čamac treba otpiliti napola jer će jedino tako napokon biti slobodni i uzajamno neovisni. Ta konačna odluka će, međutim, prouzročiti tragičnu smrt oba lika.

 

Scenarist i redatelj: Hajk Sekojan

Džoker: Sonja Armaganjan

Glume: Arsen Grigorjan i Hračja Nersisjan